Con motivo de la Diada catalana hoy hemos tenido en Euskal Herria varios actos de apoyo al derecho a decidir. En Iruñea hemos celebrado un acto a la tarde, con la participación de Susanna Sureda, catalana residente en Nafarroa, y Adolfo Araiz.

Intervención de Adolfo Araiz en el acto de Iruñea:

Ikusi duzue! Bartzelonako kaleak jendez gainezka dira! Milaka lagun elkartu dira, aldarri berarekin, INDEPENDENTZIA!

Hemendik, Iruñetik, Euskal Herriko bihotzetik, gure agurra, gure animoak, gure txaloak eta baita gure ilusioa ere bidali nahi dizkiegu, VIA LLIURE horretara! GORA KATALUNIA LLIURE!!!

Gaur Bartzelonan eraiki duten geziarekin, markatu dute norabidea. Herrien erabakitze eskubidea borrokatzeko bidea.

Katalunian eta Espainiako estatuan erabakitzeko eskubidea gauzatu nahi duten herrietan une historikoa bizitzen ari gara. Zabaldu da erabakitze eskubidearen bidea. Hainbat urteetan erabaki ahalmena bahitua duen estatuaren aurrean eskubide demokratikoak aldarrikatu eta defendatzea eta aldarrikatzea ezinbestekoa dela argi geratu da.

El proceso iniciado por Catalunya, que con la Diada de hoy las elecciones del próximo 27 de septiembre vivirán otro capítulo, ha hecho tambalearse las estructuras político institucionales del estado Español.

Tras años de negación, de que Madrid secuestrase el derecho a decidir de los pueblos, Catalunya ha dado un paso adelante en su lucha y su reivindicación. De ahí viene la nerviosa respuesta de un estado, que ya ha amenazado, no va a dudar en utilizar todos los medios que tenga en su mano para frenar la voluntad de un pueblo. Y alguno incluso habla ya de tanques...

Amenazas, chantajes,..que solo buscan condicionar, volver a secuestrar la opinión libre de un pueblo, que ya lo vemos no tiene miedo y ya no tiene dudas...hoy ha llenado las calles de Barcelona en una Diada histórica y el próximo 27 de junio va a llenar las urnas de futuro y de independencia! Aurrera zuek! Sense por endavant!!!

Euskal Herria eta Katalunia beti izan dira elkarri begira, lan egin duten herriak. Oraingo honetan, haiek zabaldu dute bidea, haiek ekin diote zuzen eta beldurrik gabe, askatasunaren bidera.

Guk ere gure bidea egin behar dugu. Guk ere izan behar dugulako geure oraina eta etorkizunaren jabe. Nafarrok ere erabaki nahi dugulako, libreki, presio eta mehatxurik gabe, injerentziarik gabe, nola eta norekin bizi eta eraiki nahi dugun gure etorkizuna! Egia da bide horretan aurrerapausoak eman ditugula eta Erregimena Nafarroako Gobernutik eta udal askotatik alboratzea lagungarria izanen dela. Baina pauso gehiago behar ditugu, libreki erabaki ahal dezagun!

Euskal Herrian, Nafarroan ere gure erabakiak hartu nahi eta behar ditugu.

Porque los navarros y las navarras también queremos decidir nuestro futuro en libertad, sin presiones ni amenazas de Madrid, de sus jueces, políticos y poderes fácticos. El futuro es nuestro, de los navarros y navarras...y como están haciendo nuestros hermanos y hermanas en Catalunya, seremos nosotros y nosotras quienes lo decidamos, peleemos y reivindiquemos!
Horregatik hemendik gure animoak Kataluniara, gure txaloak...beren borroka, gure eredua delako

ANIMS! EL VOSTRE CAMÍ SERÁ EL NOSTRE EXEMPLE!

VISCA CATALUNYA LLIURE!
GORA KATALUNIA ASKEA!

GORA EUSKAL HERRIA ASKEA!!!

Sureda ha leído un poema de Pol i Marti:

Ara mateix:

Ara mateix enfilo aquesta agulla

amb el fil d’un propòsit que no dic

i em poso a apedaçar. Cap dels prodigis

que anunciaven taumaturgs insignes

no s’ha complert, i els anys passen de pressa.

De res a poc, i sempre amb vent de cara,

quin llarg camí d’angoixa i de silencis.

I som on som; més val saber-ho i dir-ho

i assentar els peus en terra i proclamar-nos

hereus d’un temps de dubtes i renúncies

en què els sorolls ofeguen les paraules

i amb molts miralls mig estrafem la vida.

De res no ens val l’enyor o la complanta,

ni el toc de displicent malenconia

que ens posem per jersei o per corbata

quan sortim al carrer. Tenim a penes

el que tenim i prou: l’espai d’història

concreta que ens pertoca, i un minúscul

territori per viure-la. Posem-nos

dempeus altra vegada i que se senti

la veu de tots solemnement i clara.

Cridem qui som i que tothom ho escolti.

I en acabat, que cadascú es vesteixi

com bonament li plagui, i via fora!,

que tot està per fer i tot és possible.

Oraintxe bertan

Oraintxe bertan albainutzen dut orratz hau
isiltzen dudan asmo baten hariaz
eta adabakiak josten hasi.
Azti ospetsuek iragarritako mirakulurik
bat ere ez da bete, eta urteak arin doaz.
Ezerezetik gutxira, beti haize kontra,
a ze bide luzea, estualdi eta isiluneena.
Eta gauden lekuan gaude, hobe jakitea eta esatea,
oinak lurrean bermatu eta oinordeko garela aldarrikatu:
Zalantza eta ukoen garai baten oinordeko,
zaratek hitzak itotzen duten garai baten oinordeko,
eta ispilu ugarirekin desitxuratzen bizitza.
Ezertarako ez digu oroiminak edo aieneak balio,
ezta kalera irteteko malenkonia axolagabetzat
janzten dugun jertse edo gorbatak ere.
Duguna dugu, doi; eta nahikoa: historian zehatz dagokigun espazioa eta lurralde ñimiño bat berau bizitzeko. Zutitu gaitezen berriro, entzun dadila argi eta handitasunez.
Nor garen egin dezagun oihu eta denek entzun dezatela.
Eta amaitzean, nor nahierara jantzi dadila eta, jalgi plazara!

Zeren dena dago egiteko eta dena dugu posible.

Noticia del canal electrónico no encontrada

Pueblos