EH-Bildu propone una renovación profunda del sistema sanitario vasco sustentada en tres ejes fundamentales:

• Nueva filosofía a desarrollar, en la que el concepto de la sanidad se amplia a todos los campos preventivos de la salud.

EHBildurentzat osasuna herri oso baten ondarea da. Osasungintzaz hitz egiten dugunean ez gara huts-hutsean osasun-harretaz edo Osakidetzaz ari, baizik eta, adibidez, osasun-determinanteez, gaixotasun kutsakorren prebentzioaz, lan-arloko osasunaz, elikadura-higieneaz, ohitura toxikoez eta ingurugiroaren baldintzez ere bai.
Azken urteetan, elkarren arteko loturarik gabeko espazio itxietan mailakatu dute osasungintza.
Aldiz, Osasunaz dugun ikuspegi honek, departamentu ezberdinen arteko elkarlana eta Osasun Sailaren egitura aldaketa eskatzen du. Testuinguru honetan, lan-osasunari berebiziko garrantzia ematen diogu horregaitik Osalan Osasun Sailaren barnean kokatzea proposatzen dugu. Helburua Euskal Gizarte Segurantzaren berezko sistema sortzea da, gaixoen eta lanagatik ez-gaitutako pertsonen gizarte-eskubideak areagotuko dituena.

• Una reforma en Osakidetza que afecta profundamente a la gestión y a la modificación de la relación profesional-sociedad potenciar el cambio en la relación asistencial, promocionando el trato personal directo entre la ciudadanía y los profesionales y desburocratizando la atención.

Consideramos una injerencia externa la reforma sanitaria emprendida con el Real Decreto 16-2012 que no podemos asumir como país; no aceptamos, además, la falsa creencia de que el sistema público no es sostenible.Se establece el copago y se justifica con fines disuasorios o recaudatorios, porque se nos repite reiteradamente que existe una elevada utilización de los servicios sanitarios incentivada por su gratuidad y una tendencia al crecimiento incontrolado, lo que no se nos dice es que ha existido una gestion partidista economicista e ineficiente de la sanidad pública que nos ha llevado a la situación actual.
EH Bildutik Konfidantzako karguz betetako kudeaketa partidista alde batera utzi eta osasun arloko baliabide guztiak planifikatu eta kudeatuko dituzten organuak ezarriko ditu, organu hauetan maila asistentzial guztiak, administrazio ezberdinak eta gizartea egongo direlarik.

• Euskal Herrirako osasun sistema subiranoaren oinarriak ezartzea:

EH Bildurentzat funtsezkoa izango da egun Euskal Herrian indarrean dauden osasun sistemen arteko harremanak ezartzea. Horretarako hitzarmenak bilatu eta osasun programa bateratuak eskeiniko ditugu. Era berean lehentasunezkoa izango da herritarrei benetako euskarazko zerbitzua eskaintzea eta horretarako beharrezkoak diren baliabide guztiak jarriko ditugu.

Euskarazko ikerketa bultzatzeko osasun sailak urtero ematen dituen dirulaguntzetan euskeraz egindako ikerketei zuzendutako zatia egongo da eta osakidetzako kontsultetan erabiltzen diren programa informatiko ezberdinen euskararatzea ere ezinbestekotzat daukagu.
Entendemos el sistema de salud público como un elemento básico en nuestro proyecto político y por ello lo consideramos un eje fundamental de nuestra acción política a favor de la transformación social de Euskal Herria.