Europako Parlamentuko areto batean ospatu da gaur herrien eskubide kolektiboen nazioarteko sarearen batzar orokorra. EH Bilduren orrialdean bertan izan duzue horren berri arratsaldean zehar. Esperientziak partekartzeko gunea izan da, Europako hainbat estaturik gabeko nazioentzat eta baita munduko beste herri batzuentzat ere.

Ideiak, egoerak, errealitateak, proposamenak... herri, nazio bakoitza bere ezaugarriekin eta bere erritmoekin, baina posizio eta helburu amankomun orokorrekin. Mandelak zioen bezala, ezkerrak berebiziko garrantzia duen erantzukizun du, batzen gaituzten posizioak eta helburuak konpartitu eta identifikatu eta, horiek eskuan, borrokan jarraitu guzartea eraldatzeko eta dagozkigun eskubideak, herritar zein herri bezala, irabazteko.

Eta Europar Batasunari dagokio eskubide horien defentsan inplikatzea, konponbide demokratikoak bultzatzea, bestaldera begiratu gabe. Europak ezin du onartu bere estatu kide batzuek herrien aldarrikapen legitimoei eta demokratikoei ematen dieten erantzun ez demokratikoa.

Gaurko batzar orokorrean garbi eta ozen aldarrikatu da hori. Autodeterminazio eskubidea eskubide unibertsala dela gogoratu dute gaur arratsaldeko batzarrean parte hartu duten herrietako ordezkari guztiek.

Daniel Turp quebectarrak esan duen moduan, askatasunagatik, eta baita duintasunagatik ere.